Dvojcestné posunovací zařízení LOK s dieselovým motorem z produkce firmy ZEPHIR je reprezentantem hospodárného a výhodného posunování kolejových vozidel. Toto posunovací zařízení vyhovuje všem nejnovějším předpisům CEE především vztažmo k hlučnosti a ochraně životního prostředí. Dvojcestná koncepce umožňuje nakolejení a vykolejení vozidla téměř v jakémkoli místě kolejí, přejet na požadované místo a díky rozměrům, harmonovaným v souladu s CEE, může být posunovadlo LOKOM transportováno na běžných podvalnících nebo vagonech bez nutnosti omezení dopravy
Všechny komponenty použité k výrobě tohoto vozidla jsou od značkových mezinárodně uznávaných výrobců. To umožňuje bezproblémový servis a údržbu. Všechna posunovadla řady LOKOM se vyznačují vysokou provozní přizpůsobivostí a univerzální použitelností. Nahrazují tradiční posunovací lokomotivy s výhodou menší hmotnosti, menších rozměrů a menších provozních nákladů a vyšší variability
LOK 8.130
Pracovní a výkonnostní parametry na kolejích:
- Tažná síla na spřáhlu: 80 KN
- Vlastní hmotnost: 16 t
- Maximální hmotnost taženého nebo tlačeného kolejového vozidla =
- síla zajišťující tažení nebo tlačení kolejového vozidla dané hmotnosti na
- rovných a suchých kolejích
MOTOR:
- PERKINS turbo
- Naftový
- 6 válcový, řadový, vodou chlazený
- Zdvihový objem 6,7 l
- Výkon 130 k při 2.400ot/min
POHON:
- stálý 4 x 4
PŘEVODOVKA:
- Powerschift DANA SPICER (CLARK) s možností řazení pod zátěží
- Montovaná přímo na motor
- 3 rychlostí stupně vpřed a 3 rychlostní stupně vzad s měničem kroutícího momentu
- Poloautomatika
- Zabezpečení proti nežádoucí změně směru pohybu
VZDUCHOVÉ FILTRY:
- DONALDSON s dvojitými filtrovými vložkami a elektronickou kontrolou znečištění
PŘEDNÍ NÁPRAVA:
- Robustní provedení řídící nápravy s dvojitou centrální redukcí a oběžnou kolovou převodovkou v kolech (satelit)
ZADNÍ NÁPRAVA:
- Robustně provedená pevná náprava s dvojitou centrální redukcí a oběžnou kolovou převodovkou v kolech (satelit)
ODPRUŽENÍ:
- Parabolické pružiny na přední i zadní nápravě
- Šířka pružin 100 mm
ŘÍZENÍ:
- Danfoss hydrostatický řídící systém, působící na přední kola prostřednictvím 2 ks dvojčinných hydraulických válců, olejová nádrž s filtrem a přímo na motoru prostřednictvím příruby umístěným hydraulickým čerpadlem. Během kolejového provozu je řízení automaticky vypnuto.
BRZDOVÝ SYSTÉM:
- Dva nezávislé hydraulické brzdové okruhy oddělené pro přední a zadní nápravu dle StVO).
- Hydraulické čerpadlo přímo na motorové přírubě
- 3 „bezpečnostní zásobníky brzdové síly“ (dusíkový zásobník tlaku), které zajišťují až 8 násobné plnohodnotné brzdění i při případné poruše hydraulického čerpadla
RUČNÍ BRZDA:
- Kotoučová brzda na přední nápravě ovládaná pákou z kabiny.
KOLA:
- MICHELIN XZM 900-20 vyměnitelná.
OSVĚTLENÍ:
- Osvětlení pro silniční provoz i pro železniční provoz (automatické přepojení podle aktuálního režimu koleje/silnice, blinkry, couvací světla, výstražný maják, osvětlení schůdků, pracovní světla na spřáhlech a dle přání).
PODVOZEK/RÁM:
- Monoblokový typ rámu, kompletně svařená konstrukce, která je spojena s podvozkem, složená z 2 ks podélných nosníků, které jsou příčně propojené
- Přední a zadní část v oblasti spřáhel a nárazníků
- Konstrukční ocel kvality S275 JO
SPŘÁHLA:
- 2 x UIC, v zadu automatické spřáhlo ZEPHIR
NÁRAZNÍKY:
- 4 ks těžkých nárazníků
ELEKTRICKÝ SYSTÉM:
- 24 V, 2 baterie (každá 12v), centrální provozní vypínač, světla a starter 24 V
KABINA A VYBAVENÍ KABINY:
- Robustní izolovaná ocelová kabina s bočními uzamykatelnými dveřmi montovaná na 4 silentblocích, perfektně vybavená, se 3 sedačkami
- Konstruovaná dle nejvyšších nároků na ergonomii
- Robustní nástupní schůdky pro bezpečné vystupování a nastupování obsluhy
- Interní vnitřní osvětlení
- Čelní bezpečnostní sklo se stěračem a ostřikovačem
- Čelní a boční skla dle normy ECE R 43
- Panoramatický plnohodnotný rozhled z místa řidiče
- Topení a odvětrávání
- Výstražný maják na kabině
- Odhlučnění kabiny dle platných evropských norem
- Zrcátka nad spřáhly
- 2 vnější vyhřívaná a 1 vnitřní zpětné zrcátko
- 2 nouzové brzdy na obou stranách kabiny
NÁDRŽ:
- Ocelová nádrž o objemu 250l
NOUZOVÉ VYPÍNAČE:
- Na vozidle vybaveném dálkovým ovládáním se nacházejí na každé straně (4ks) tlačítka nouzových vypínačů pro možnost okamžitého znehybnění vozidla.
POVRCHOVÁ ÚPRAVA:
- Pískování SA 2,5, lak PRIMER EPOXID
- tloušťka 80 mikronů
- polyuretanový krycí lak RAL s regulovanou sílou nánosu povrchové barvy 40 mikronů
- celková síla lakové vrstvy po vyschnutí 100/120 mikronů
OBSLUHA A ÚDRŽBA:
- Umístění ovládacích o údržbových prvků je instalováno s maximálním ohledem na bezpečnost a ergonomii obsluhy, provozu a údržby.
- Bezpečnostní a údržbová kontrolní místa jsou aktivována ochrannými mechanismy.
PNEUMATICKÝ BRZDOVÝ SYSTÉM (VAGONOVÁ BRZDA):
Na přání např.:
- 2 válcový kompresor o výkonu 1.520 l/min
- Zásobník vzduchu o objemu 200 l – 300 l při 8,5 Bar
- 2 uzavírací kohouty s připojovacími hadicemi v předu a v zadu, 5,15 bar, typ SNCF, ochrana proti zamrzání prostřednictvím termostatického ventilu.
- Kontrola tlaků z kabiny prostřednictvím manometrů
AUTOMATICKÁ ODSTAVOVACÍ BRZDA:
- V případě snížení tlaku v brzdovém systému je okamžitě a automaticky aktivována odstavovací brzda a vozidlo je zabrzděno
VÝSTRAŽNÝ MAJÁK:
- aktivován při rozjetí posunovadla
TLAČÍTKA NOUZOVÉHO VYPNUTÍ STROJE:
- Na vozidle vybaveném dálkovým ovládáním se nacházejí na každé straně (4ks) tlačítka nouzových vypínačů pro možnost okamžitého znehybnění vozidla, a to prostřednictvím sepnutí:
- ruční brzdy
- nouzové brzdy
- vypnutím motoru
SYSTÉM KONTROLY OBSLUHY:
- Připravenost obsluhy, bdělost i její schopnost pro ovládání posunovacího zařízení prostřednictvím dálkového ovladače jsou kontrolovány pomocí výstražného signálu a červené kontrolky na ovladači.
CENA: 180.000,00€ + DPH
PLATBA: 100% při převzetí
PLATNOST NABÍDKY: 1 měsíc
Vyhrazujeme si právo na meziprodej.